תקנות חדשות נכנסות לתוקף - תקנות הקובעות את אופן הטיפול בתלונות על פקחי שיטור מקומי

$(function(){setImageBanner('266d28b6-5672-4405-b166-34773a649f3f','/dyncontent/2025/11/11/6933a954-81ae-463d-8b81-62f7fd9b920b.jfif',20364,'חדר כושר אייטם כתבה ',525,78,false,52594,'Image','');})

‎פורסמו להערות הציבור תקנות חדשות שעתידות לקבוע את הליך הטיפול בתלונות על פקחי שיטור מקומי.

באדיבות שיטור גן יבנה

התקנות מבוססות על חוק מערכי אכיפה מקומיים, התשע"א-2011, הקובע בסעיף 17 כי כל אדם רשאי להגיש תלונה בקשר להפעלת סמכות שלא כדין על ידי פקח.

מטרת התקנות היא לקבוע הוראות אחידות לסדרי הטיפול בתלונות, כולל דרכי הבירור, מתן הזדמנות לפקח להשמיע את טענותיו, ומתן אפשרות לראש הרשות המקומית להביע את עמדתו. תקנות אלו נועדו להסדיר מנגנון סדור, מקצועי ושקוף לטיפול בתלונות, תוך שמירה על זכויות המתלונן והפקח והבטחת אמון הציבור.

על פי ההליך המוצע, את התלונה ניתן יהיה להגיש ליחידה הארצית למערכי אכיפה מקומיים או לממונה על תלונות הציבור ברשות המקומית.

ההליך קובע כי מרגע קבלת התלונה, יוחלט האם יש להמשיך בבדיקתה. במידה וכן, תינתן לפקח האפשרות להציג את טענותיו תוך 21 ימים. אם ייקבע כי התלונה מוצדקת, ראש היחידה לפניות הציבור יפנה לראש הרשות המקומית לקבלת עמדתו תוך 14 יום. לאחר שמיעת כל הטענות, תתקבל החלטה וראש היחידה יעביר את המלצותיו. ההחלטה תועבר למעורבים תוך 7 ימים מקבלתה.


$(function(){setImageBanner('f5d44c5d-7df1-45c3-a42d-ce5d006c8a8a','/dyncontent/2025/11/11/6933a954-81ae-463d-8b81-62f7fd9b920b.jfif',20364,'חדר כושר אייטם כתבה ',525,78,false,52596,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה